بعد از فلاپدوره آموزش پایه‌ای پوکر

آموزش پوکر هولدم – ارزیابی دست بعد از فلاپ

تقسیم بندی دست های پوکر بعد از رو شدن فلاپ

آموزش پوکر فارسی - فلاپ

در این درس با ادامه مباحث آموزش پوکر فارسی همراه شما هستیم. همان‌طور که در قسمت بررسی دست‌های شروع در پوکر گفتیم، اساس بازی درست در تگزاس هولدم، بررسی دقیق کارت‌های بازی است و اینکه چطور با کارت‌هایی که دارید بازی کنید.

 فهمیدن ارزش دست‌ها در پیش از فلاپ، موقعیت شما روی میز و نحوه‌ی بازی حریفان در پات بسیار مهم است؛ بعدازآن باید به ترتیب زیر عمل کنید.

بعدازاینکه فلاپ رو شد، باید نکات بالا را مرور کنید و یک فاکتور خیلی مهم را به آن اضافه کنید: آیا فلاپ ارزش دست شما را افزایش داده یا کاهش داده است؟ شما حالا 5 کارت دارید و باید دستتان را ارزیابی کنید 2 عدد کارت‌های دست خودتان و 3 عدد کارت های فلاپ که روی میز است و باید دوباره فکر کنید که چطور حرکت کنید.

حواستان باشد که فلاپ ممکن است به نفع حریف شما هم بوده باشد؛ پس باید تعداد سایر افرادی که در بازی هستند را در نظر بگیرید؛ همین‌طور قبل از اینکه تصمیم بگیرید از اینجا به بعد را چطور بازی کنید، حواستان باید به چینش فلاپ هم باشد.

این قسمت از آموزش پوکر فارسی شامل 3 درس است و نحوه‌ی درست بازی بعد از فلاپ را آموزش می‌دهد. نگاهی به تشخیص قدرت دستتان در زیر خواهیم انداخت؛ بعداز‌آن چینش فلاپ را بررسی می‌کنیم و بعدازاینکه همه‌چیز را در نظر گرفتیم حرکت کنیم.

دسته‌بندی دست‌های بعد از فلاپ

بعد از فلاپ، دست‌ها به 3 دسته تقسیم می شوند: دست ساخته شده، دست قرعه (پای رنگ و/یا استریت) و  دست به درد نخور.

 بعداز‌اینکه تصمیم گرفتید که دست شما در کدام دسته قرار می گیرد، می توانید تصمیم بگیرید که چطور حرکت کنید.

 دست ساخته شده

دست ساخته شده دستی است که به طور قابل‌ملاحظه‌ای روی فلاپ ارتقا پیداکرده است و دیگر کمتر امکان ارتقا دارد. اگر شما در پیش فلاپ یک پاکت آس داشته باشید و روی فلاپ یک آس دیگر روی زمین بیاد، شما سه تایی بالا (top set) خواهید داشت و دست شما فقط با دیدن آس چهارم روی زمین قوی‌تر خواهد شد که اتفاق نادری است و یا اینکه یکی از کارتهای روی میز جفت شود و شما فول هاوس شوید.

نکته‌ی قابل توجه این است که شما همین حالا یک دست بسیار قدرتمند و ساخته شده دارید.

دست‌های ساخته شده سه دسته هستند:

 دست مانستر: بهتر از یک جفت روی فلاپ

مثال‌ها:

♠A♠J روی فلاپ ♣AJ2

3♠3 روی فلاپ A♠K3

دست خیلی قوی: جفت‌های خیلی خوب مثل جفت بالا با بالاترین کیکر یا جفت بلاتر از کارتهای روی میز

مثال‌ها:

Q♠Q روی فلاپ T♠4♣4

♠A♠K روی فلاپ ♠AT4

دستهای حساس: این‌ دست‌ها مثل جفت میانی هستند.

  مثال‌ها:

A♠T روی فلاپ ♠K♠T2

J♣J روی فلاپ Q♣83

 

دست قرعه (پای رنگ و/یا استریت):

قرعه‌ها دست‌هایی هستند که با فلاپ جور هستند اما کماکان برای اینکه یک دست ساخته شده بسازند باید ارتقا پیدا کنند. برای مثال اگر JT دارید از دیدن فلاپ Q♠92 باشد بسیار خوشحال خواهید شد. چون احتمالا یک رنگ یا یک استریت برای شما بسیار بالا خواهد بود.

اما هنوز به مقصد نرسیده‌اید و به کارت‌های خاصی احتیاج دارید تا دستتان بهبود یابد.

دستهای قرعه (Drawing hands) انواع مختلف دارد که از لحاظ قدرت متفاوت هستند:

قرعه‌ی خیلی قوی: ترکیبی از پای رنگ و استریت هستند و یا ترکیبی از دست قرعه و دست ساخته شده.

مثال‌ها:

♠Q♠J روی فلاپ T♠9♠2

A2 روی فلاپ A♣5J

♠K♠Q روی فلاپ ♣A♠T♠4

قرعه قوی: پای استریت دو طرفه و پای رنگ  (به بهتریت دست ممکن (ناتز) یا نزدیک آن)

مثال‌ها:

T♠9 روی فلاپ ♣A♠87

♣K♣Q روی فلاپ A♣6♣5

قرعه ضعیف: پای سوراخ استریت (گات شات) یا پای رنگ و یا پای استریت که بهترین دست را نمی‌سازند.

مثال‌ها:

6♠7 روی فلاپ 89Q

♣7♣8 روی فلاپ K9♠5

دست آشغال:

یکی از واقعیت‌های تلخ بازی پوکر این است که امکان آمدن دست آشغال بسیار بیشتر از بقیه دست‌هاست. این موارد دست‌هایی است در هیچ‌کدام از دسته‌بندی‌های بالا قرار نمی‌گیرند، یعنی نه جفت دارید نه قرعه.

 اگر فلاپ کارت‌های خوبی داشت اما با هیچ کدام از کارت‌های مشترک جور نبود، پس دست شما کاملا بی‌ارزش است. تنها راهی که می‌توانید این دست را به یک دست ساخته شده تبدیل کنید، بلوف زدن با ریسک بالاست.

در این مرحله شما احتمالا نباید که خود را درگیر یک بلوف احمقانه کنید، پس باید فولد کنید و منتظر شانس بهتری باشید. حتی حرفه‌ای ‌ترین بازیکنان پوکر زمان زیادی را صرف فولد کردن می‌کنند.

 

در ادامه مباحث آموزش پوکر فارسی با موضوع خواندن فلاپ‌ها در خدمت شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید