پات لیمیت اوماها (PLO)

پرده برداری از ۱۰ نکته و راز پات لیمیت اوماها

با استفاده از این نکات می توانید به سرعت، نرخ بردتان را افزایش دهید و مجموعه مهارت های‌تان را در پوکر اوماها رشد دهید.

پوکر اوماها - پیش از فلاپ

قسمت اول : بازی پوکر اوماها – پیش از فلاپ

نکته ۱: در بازی پوکر اوماها بیش از حد از بیگ بلایند خود دفاع نکنید.

در بازی پوکر اوماها دفاع کردن با دستهای زیاد، در حالی که پوزیشن ندارید، ایراد بسیار بزرگی در بازی است و می تواند هزینه زیادی داشته باشد.

به خصوص بازیکنان سطوح میکرو، پایین، متوسط باید بسیار محتاط باشند چرا که ریک بیشتر یک دفاع +EV را به سرعت به یک بازی که در کل بازنده است تبدیل می‌کند.

قوانین بازی پوکر اوماها (PLO)

انواع دست‌ها در پوکر اوماها

دست‌هایی که توزیع دو قطبی دارند دفاع‌های خوبی هستند. به عنوان مثال:

اوماها

(توالی کارت‌ها توزیع دو قطبی به همراه دارد)

اوماها

(آس‌های هم خال که تا حدی هم با کارت‌های دیگر هماهنگی دارد = توزیع دو قطبی)

 

دست‌های با توزیع غیر قطبی و با یکنواختی پایین، برای دفاع کردن بد هستند، برای مثال:

اوماها

(یکپارچگی بد در توالی و خال‌ها)

اوماها

(وجود کارت‌های پایین و فاصله در آن‌ها)

اوماها

(کمبود امکان استریت ناتز و وجود کارت‌های پایین زیاد)

نکته ۲: نباید خیلی از موقعیت های میانی و کات-آف فقط کال کنید.

کال کردن از موقعیت‌های میلنی و کات-آف اغلب به سه دلیل زیر –EV می شود:

  • چند بازیکن بعد از شما هستند.
  • شما در مقابل طیف دست‌های قدرتمدی هستید، چرا که حریف از موقعیت‌های ابتدایی رِیز کرده است.
  • اغلی در موقعیت ساندویچ شده بعد از فلاپ قرار خواهید گرفت.

بسیاری از مواقع بعد از فلاپ مجبور به فولد خواهیم شد، بنابراین سرمایه گذاری قبل از فلاپ ارزش ندارد.

باید از دست‌هایی که اغلب نمی‌توانند در مقابل یک سی-بت ادامه دهند و در مقابل ریز بعد از خود نمی توانند خوب بازی کنند، اجتناب کرد. برای مثال:

اوماها

نکته ۳: باز کردن بازی با رِیز کمتر از اندازه پات یک ایراد است.

ریز کردن کمتر از ماکسیمم (پات) معمولا ایده بدی در بازی پوکر اوماها است. چرا که شانس ها در این بازی خیلی نزدیک به هم هستند (نمودار زیر را مشاهده کنید)، باید سعی کنید از دادن امکان وارد شدن ارزان حریفتان به بازی و کامل کردن شرط از بیگ بلایند اجتناب کنید.

نمودار زیر درصد شانس ۳۰ در صد از بهترین دست‌های بازی پوکر اوماها را به ۶۰ درصد از بدترین دست ها را نمایش می دهد.

اوماها

شصت درصد ضعیف دستهای بازی پوکر اوماها همچنان ۴۰% شانس در مقابل سی درصد قوی از دست ها دارند.

اگر به بلایندها ضریبی بهتر از ۲ به ۱ (که با ریز به اندازه پات محقق می شود) بدهید، تصمیماتشان را بسیار آسان کرده‌اید.

همچنین در بازی‌هایی که ریک بالاتر است، اجتناب از بازی در تعداد زیادی از پات‌های کوچک، اهمیت بیشتری می‌یابد. چرا که ریک باعث می‌شود که بردهای‌تان کم کم خورده شود.

نکته ۴: احتمالا بهتر است که بیشتر در مقابل بلایند دزدی، دزدی مجدد کنید.

وقتی که با بلایند دزدی از دیلر مواجه می‌شوید، باید مطمئن شوید که با تناوب بیشتر از ۱۰% مولقع، شرط سوم را می‌بندید. بستن شرط۳ام تنها راهی است که می‌تواند پوزیشن دیلر را در یک موقعیت –EV قرار دهد، و او را به خاطر بازی کردن طیف زیادی از دستها مجازات کند.

به علاوه، بستن شرط۳ام وقتی روی حریف پوزیشن ندارید، باعث کاهش ضرر برتری نداشتن نسبت به حریفتان می‌شود. چرا که نسبت استک به پات را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

پس در مقابل بلایند دزدی دیلر بیشتر ری-ریز کنید. این کار را با دست‌های مناسب که در یکی از دو شاخه زیر قرار می گیرند، انجام دهید.

دست‌های هم‌خال دوتایی که توالی خوبی دارند، مثل:

اوماها

وقتی یک خال به آس دارید و برگ های بالایی دارید، مثل:

اوماها

نکته ۵: بستن شرط سوم با پاکت آس با کارتهای بد تقریبا همیشه بهتر از فقط کال کردن است.

دستهای AAxx ضعیف معمولا گزینه بازنده ای است چرا که قابلیت تحقق شانس بسیار پایین است.

دست های AAxx خالی، بعد از فلاپ کار زیادی در مقابل سی-بت نمی توانند انجام دهند. مخصوصا وقتی چند بازیکن در پات وجود دارند. ایزوله کردن پات بین دو بازیکن و داشتن رهبری در شرط بندی می تواند تا حد زیادی نتیجتان را با AAxx بد بهبود بخشد.

این نمودار محاسبه در صد شانس خام  AA72 با یک خال در مقابل ۲۴% طیف باز کردن بازی توسط حریف است:

اوماها

… و این توزیع درصد شانس AA72 با یک خال در مقابل ۲۴% طیف باز کردن بازی توسط حریف است:

مشکل است که در کل با این شرایط بازنده باشید!

در مقاله بعدی ۵ نکته برای بازی بعد از فلاپ در پات لیمیت اوماها آورده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید