مدرسه پوکروای

آموزش پوکر هولدم – خواندن فلاپ‌ها

آموزش پوکر هولدم فارسی

در مباحث قبلی آموزش پوکر هولدم فارسی دیدیم که چطور فلاپ می‌تواند قدرت دستتان را تغییر دهد و شما را صاحب دست ساخته شده یا یک دست آشغال و یا یک دست قرعه (پای رنگ و استریت) کند. اما یادتان باشد که سایر بازیکنان هم از کارت‌های مشترک استفاده می‌کنند و ممکن است قدرت دست آنها هم به‌ طرز قابل‌ملاحظه‌ای تغییر کند.

 هرچند به‌طور دقیق نمی‌توان گفت حریف چه کارت‌هایی دارد اما می‌توانید فلاپ‌ را ببینید و پتانسیل‌های لازم برای ارتقا دست‌ها را حدس بزنید. مهارت دسته‌بندی کردن فلاپ برای همه بازیکنان مهم است و باید آن را یاد بگیرند؛ چینش فلاپ اطلاعات کافی برای تصمیم‌های بعدی را می‌دهد و روی بازی شما تاثیر می‌گذارد.

 اولین چیزی را که باید تشخیص دهید این است که فلاپ خشک است یا خیس (دارای تعداد زیادی پای رنگ و استریت). در فلاپ‌های خشک پای رنگ و استریت وجود ندارد؛ در‌صورتی‌که فلاپ‌های خیس یا پر قرعه، چنانچه از نامش هم بر می‌آید، پای رنگ و استریت‌های زیادی دارند.

مثال زمین خشک:

♠A♠72

♠K3♣3

♣T♠26

مثال فلاپ خیس:

♠T8♠7

A♣Q♣T

♠546

در فلاپ‌های خشک بالا، غیر ممکن است که بازیکنی پای رنگ یا پای استریت دو طرفه شده باشد. هیچ کارت متوالی در این سه فلاپ فلاپ وجود ندارد؛ پس می‌توان فهمید که  حریف یا یک دست ساخته شده دارد یا یک دست آشغال.

در مقابل، سه فلاپ خیس که در بالا آورده شده‌اند پتانسیل بالایی دارند. در مثال اول، یعنی فلاپ ♠T8♠7 بازیکنی که 2 عدد پیک داشته باشد، پای رنگ دارد؛ و همچنین هر ورق 9 در دست یک بازیکن به او یک پای استریت دوطرفه می‌دهد. اگر بازیکنی برای مثال ♠A♠9 داشته باشد، پای رنگ و استریت خواهد بود و در یک موقعیت بسیار قدرتمندی قرار دارد.

چگونه فلاپ روی دست شما تاثیر می‌گذارد

در مثال زیر می‌بینید که چطور چینش فلاپ روی قدرت دست شما تاثیر می‌گذارد. شما در موقعیت اولین بازیکن A♠K دارید و به 3 بیگ بلایند افزایش (رِیز) می‌دهید. دو بازیکن در موقعیت‌های آخری، شرط شما را کال می‌کنند.

سناریوی اول: فلاپ ♣A73 می‌آید که یک فلاپ خشک است.

سناریوی دوم : اگر فلاپ AT9 آمد یعنی فلاپ خیس است و پتاسیل پای رنگ و استریت زیادی دارد.

در هر دو مثال، شما بهترین جفت و بالاترین کیکر را دارید و باید به شرط بستن ادامه دهید ولی فقط روی یکی از زمین‌ها می‌توانید نسبتاً مطمئن باشید که دست شما در ترن و ریور همچنان قوی باقی می‌ماند.

در فلاپ اول به مراتب توانایی بیشتری برای محدود کردن طیف دست‌های حریف دارید. در این فلاپ پای رنگ و استریت وجود ندارد پس برای ادامه، حریف باید چیزی در فلاپ داشته باشد. در مثال دوم حریفتان می‌تواند طیف وسیعی از دست‌ها از جمله پای رنگ و استریت داشته باشد و شرط شما را کال کند تا در مراحل بعدی دست خود را تقویت کند.

در درس بعدی در ادامه مباحث آموزش پوکر هولدم فارسی خواهیم گفت که چطور باید بعد از فلاپ حرکت کنید؛ وقتی متوجه شدید که دست شما در مقابل حریفتان چقدر قوی است نگاهی هم به تفاوت بازی دست ساخته شده و دست قرعه (پای رنگ و استریت) از زوایای مختلف خواهیم انداخت.

خروج از نسخه موبایل